Wednesday 25 November 2009

Futurs biotecnolegs



El pasat dissabte 7 de novembre els alumnes que van ser triats per els seus projectes de biotecnología van tindre l'oportunitat de traure l' ADN mitocondrial i l' ADN bacerià. La resta dels alumnes de 4rt d'ESO ho vam poder realisar el passat dijous, 19 de novembre amb la ajuda d' unes xicones que estaben estudiant biotecnología d'ací de València i també desde Sevilla.



La classe va ser pràctica i com vam fer dos experiments la meua companya Sofía Soler explicara l'ADN bacterià.


L'ADN mitocondrial consisteix en extraure l'ADN del mitocondri de la dona per a coneixer si un xiquet es fill d'ella o no. Aquesta proba tan sols es realisa a les dones.

Primer de tot necessitem l'ADN de dues mares, d'un fill, l'ADN possitiu i l'ADN negatiu. Quan ja ho em mullat amb pinces i amb diferents papers em de posar-lo cuidadosament, per a no danyar les mostres, dintre d'un gel que tenie 7 forats però nosaltres nomes vam utilitzar-ne 5.
L'ordre que em de seguir es: mare1, mare2, fill, ADN possitiu, ADN negatiu.

Després em de posar el gel amb els papers dins d'un aparell on es ferà una electroforesis; técnica que consisteix a la separació de les molecules de l'ADN. Les molécules més grans passaràn amb major dificultat i les menudes més ràpid açó ens donarà com a resultat una diferencia entre l'altura de les bandes d'ADN.


Quan ja em fet l'electroforesi posarem el gel en una especie de recipient, al que no li pot tocar la llum, amb bromuro de etidio que ens permet distingir les bandes.



Per a poder-les diferenciar millor posem el gel en llum ultraviolada per a comprobar quí es la mare. Com podeu veure en la fotografia la mare es la mare2 ja que te en comú les mateixesbandes que el fill i no ens em enganyat perque a l'ADN negatiu no ix cap banda. Aquesta prova no es definitiva ja que igual podria ser la mare com la tia per aixo existeix un mètode.



Per a finalitzar aquesta entrada m'agradaria agrair a les xicones que ens donaren aquesta oportunitat ja que ens va permitir coneixer una nova carrera que estaba tan oculta però que es tan important i obrir-nos nous camins per estudiar.

No comments: